Często przeglądając strony internetowe czy też bilboardy reklamowe widzimy na nich mnóstwo przeróżnych produktów. Jedne są czarno – białe inne mieniące się niczym tęcza.
To jest właśnie produktowa fotografia reklamowa bez której tak naprawdę nie było by odpowiedniego przekazu marketingowego. Nabywcy kupują przecież oczami a nic tak nie działa na ich wyobraźnię jak właśnie idealne uwypuklenie najważniejszych cech produktów które widzą.
Tak więc rola jaką odgrywa fotografia reklamowa jest naprawdę nie od przecenienia i trudno było by stwierdzić jednoznacznie czy inna forma reklamy byłaby od niej znacznie bardziej skuteczna. Klienci bardzo często przyzwyczajają się do tego co widzą i żadne inne metody przekazu nie będą w stanie do nich trafić w tak silny sposób jak właśnie czyni to fotografia reklamowa wszelkiego typu produktów. Ma ona najsilniejszą moc oddziaływania na bodźce wzrokowe i często nawet osoba sprzedająca da się nabrać na przepięknie przedstawioną reklamę nawet jeśli należy ona również do jego firmy..