Do niedawna fotografia kojarzona była tylko wyłącznie z aparatami analogowymi w których prócz naciśnięcia przycisku migawki należało wymieniać co pewien czas kliszę. A to generowało olbrzymie koszty prowadzenia firmy fotograficznej.
Jednak fotografia reklamowa musiała przejść ewolucję abyśmy dziś mogli oglądać owoce jej pracy w postaci przepięknych zdjęć, które możemy pokazać każdemu, kto tylko będzie chciał je zobaczyć. Co prawda niektórzy są tradycjonalistami i nadal będą wykorzystywać aparaty analogowe w swej pracy lecz ze znacznie mniejszym natężeniem niż miało to niegdyś miejsce.
Wszystko dlatego, że fotografia reklamowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów głownie formowych. Jest ona bowiem niezbędna aby stworzyć profesjonalną witrynę internetową poprzez którą sprzedawane będą firmowe produkty. A nikt przecież nie chciałby jego przedsiębiorstwo kojarzone było z wielu podobnymi firmami działającymi nie tylko w branży jaką jest fotografia reklamowa lecz również innych przedsiębiorców..